beware off eikels... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu beware off eikels... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu

beware off eikels...

Blijf op de hoogte en volg inge

03 Juni 2013 | Singapore, Singapore

In alle reisboeken word er over geschreven. Ga nooit onder een palmboom zitten, hoe aanlokkelijk dit beeld ook is en de schaduw!
Want het kan je dood betekenen als er een kokosnoot naar benedenvalt en zo als tropische verrassing je hersenpan doorklieft.
Dus dat doen we al jaren niet en wij komen veel palm bomen tegen hoor , het afgelopen half jaar.
Vaak gaan we in het weekend wat wind vangen aan de zeezijde, East Coast, genaamd.En uitgestrekt recreatiegebied, vanaf het centrum (met de hoogbouw)tot aan het vliegveld.Met over het gehele gebied, strandjes, wandelpromenade, fietspad, rollerskatebaan, zandkastelen, allerlei vreemdsoortige zeedieren in aqauariums wachtend op een of ander Carnivoor.(google eens op geoduck), fietsverhuur, waterskibaan , fietsverhuur en natuurlijk een Food Court( niet te verwarren met een restaurant, hoewel je er heerlijk kan eten).
Zo ook afgelopen weekend, en het is hier wel echt zomer, dus een beetje schaduw om niet oververhit te geraken is geen overbodige luxe.Hadden een plekje op het strand gevonden, niet onder een palm boom, een ander soort flora.Lekker uitwaaien....Pok beng, Bam..Auwww. Ook een kleine eikel (het was dus een aziatische soort eikenboom) van zo'n 30 meter vrije val is best wel pijnlijk als deze je raakt.Na enkele bombardementen hebben wij zandkorrels voor eikels ingeruild en hebben ons verplaatst, vermoeiend hoor in die hitte, hebben ons als troost getrakteerd op sate (echte op houtskool gemaakt , FoodCourt)en een biertje.....

• 03 Juni 2013 - 16:11

Ferdinand:

Dag Inge,
    Leuk weer een bericht.Maar Palmboom ?Je bedoelt toch klapperboom ?
    Eikel zal misschien een ketapang zijn dus een ketapangboom of een dergelijk soort boom.
    De saté is in Singapore veel lekkerder dan in Nederland en een tigerbiertje daarbij is lekker.
    Op 1 juni was Tino jarig en vandaag 3 juni jouw oom Ron Hisgen.
    Ik heb Ron zojuist gebeld:Selamat hari ulang tahun.
    Groeten van Fer

• 03 Juni 2013 - 19:38

Marjo:

Hey schone zus,
    Wat klinkt dat heerlijk, saté op houtskool met koud biertje. Het gaat erop lijken dat we dat dit weekend hier ook kunnen gaan doen. Zal eens kijken of ik saté van geitenvlees kan krijgen bij de turk. Eindelijk toch zomer? Blijf genieten samen. Straks je jongste zoon over de vloer! dikke knuffel Marjo

• 04 Juni 2013 - 13:45

Mama:

Hallo lieve mensen, even kijken wat jullie hebben ervaren de laatste dagen, lekker warm, dat is normaal
    maar een heerlijke wandeling langs het strand is gaaf! Weet je nog Inge als wij het (meestal) zondag
    deden met Purdy toen, genoten wij allen toch? Kan mij iets voorstellen daar in Singapore beach!
    Geniet zolang het nog kan, de tijd dringt, voordat je het weet back to Holland! Hier wordt het strand
    klaargemaakt voor de zomer, en die komt ! ! ! Zoals dit week-end zon, heerlijk, eindelijk tegen de
    17 a 20 graden. Meestal als Fer jarig is leuk toch? Dat wordt terras zitten! Wij gaan a.s. zondag met
    fam. en vrienden eten bij Raja Wali in de Boogaard weet je wel? De 7e ben ik op de Beeklaan en is
    er koffie met ..... Ben bezig te denken om mijn fiets donderdag naar de fietswinkel te brengen en het
    in te ruilen voor een laagstap-fiets, wel beter denk ik!

Lieverds, de hartelijke groeten van Fer en liefs ma D O E I !!!