"HAZE" in Singapore..... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu "HAZE" in Singapore..... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu

"HAZE" in Singapore.....

Blijf op de hoogte en volg inge

19 Juni 2013 | Singapore, Singapore

Na ons lang weekend inThailand(daarover komt nog meer)kwamen wij maandagavond terug in Singapore" wel wat nevelig, he.." zeiden we nog tegen elkaar.Thuis was het appartement 4 dagen zonder airco of frisse lucht geweest, dus het was wel warm in het appartement.Na de airco (all 3) op voluit hebben gezet , koude douche om af te koelen en naar bed, na een uur toch wel benauwd(Inge natuurlijk weer),heb ik laatste jaar meer last van , dus ook nu.
Volgende dag werd het meer duidelijk, er waren bosbranden bij Sumatra en Kalimantan, bleek weer later dat deze aangestoken worden om sneller en goedkoper landbouwgrond te verkrijgen, daar gaat het laatste regenwoud.....
Weer andere verhalen gaan dat de Maleisische Palmolie maatschappijen hierachter zitten.Iedereen wijst naar elkaar, Singapore wil dat Indonesie eens een keer veantwoordelijk gaat voelen en optreden.
In augustus word er klaarblijkelijk met elkaar gesproken hierover
(1 1/2 maand later)en nu.......
Vandaag was het zicht nog niet best en verder op de dag werd het alleen maar slechter, dus binnen blijven, niet buiten gaan joggen en veel water drinken.De beelden van Aziaten met mondmaskers op word een straatbeeld en buiten de 3 airco's heb ik ook de luchtzuiveraar aan.Dan mis je dus wel die frisse zeewind uit dat vlakke land!Via internet hou ik mij op de hoogte van de PSI( dat staat voor de luchtkwaliteit )Good, tot 50, Moderate tot 100,Unhealthy tot 200,very unhealthy tot 300, daarboven Hazardous.Het heeft dit weekend 155 gehaald, dit was in geen 12 jaar voorgekomen, ieder jaar gebeurd dit , vanaf 1997, rond deze periode, monsoon season, als er dan zuid westen wind staat heeft Singapore hier last van. De schoolkinderen hebben nu 1 maand vakantie, leuk voor ze!Op het moment 172, Unhealty dus,ik blijf nog even binnen en zal wat over Thailand schrijven..........

  • 19 Juni 2013 - 16:29

    Ferdinand:

    Ik heb dit ook in 2006 meegemaakt Inge toen ik met jan van Wieringen in Singapore was en hij maar geen beslissing kon nemen over de aankoop van---ik ben toen alleen naar het hotel gegaan en naar bed.
    later bleek dat ik koorts had.
    Met Jan van Wieringen gaat het nu helaas niet goed maar dat is een lang verhaal.Ik hoop en bid dat hij er boven op komt.

    Groeten van Fer

    Toen was er ook sprake van bosbranden !

  • 19 Juni 2013 - 16:37

    Mignon:

    ...bleh....klinkt niet gezond....Thailand wel!! :), vandaar die LOI lessen, heb er wel een hoop van opgestoken, thanks!! :), xxx

  • 20 Juni 2013 - 12:42

    Mama:

    Hallo lieve mensen, zijn er nog visiteurs bij jullie? Zeno en vrienden?

    Hoor het wel, heb je verhaal gelezen en vindt het vervelend voor jullie zo door binnen te moeten
    blijven, Inge, let goed op jezelf, ben wel bezorgd dat je er last mee krijgt, voorzichtig ja?

    Ben benieuwd naar je belevenissen en wacht je volgende bericht af. Met mij prima en zijn de
    vervelende pijntjes (verkeerde bewegingen) zo goed als weg, heb flink physio gedaan en is
    mijn therapeut tevreden en kan ik per 1 juli in een groepje verder mijn lichaam verwennen met
    bewegen op een goede manier! Hebben volgende week een uitje en gaan dat week-end voor
    een paar dagen naar Noordwijkerhout, aan zee, en een nieuwtje, misschien ga ik in Scheveningen
    wonen, daar is een nieuw projekt van "Indisch Huis"gaan er volgende week naar toe voor een
    uiteenzetting daarover en hoe en wat en kosten, spannend toch? Het is bij de haven, misschien
    waar jullie ook wilden ?

    Inge en Jaap Jan (en bekenden) groetjes en liefs van Daisy D O E I !!!

  • 24 Juni 2013 - 10:14

    Gerard:

    Hoorde dat het in delen van Maleisie 700 was. Lijkt me bijna dodelijk. In Singapore waren de luchtmaskers uitverkocht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inge

samen met Jaap Jan(partner, levensgezel),die in Singapore mag werken, Inge ontdekt de mooie plekjes in de week overdag, die ze samen in het weekend en in de avonden bezoeken.

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 35013

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 13 Juli 2013

bij de Singalezen......

Landen bezocht: