3 stappen 1 buiging......... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu 3 stappen 1 buiging......... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu

3 stappen 1 buiging.........

Blijf op de hoogte en volg inge

27 Mei 2013 | Singapore, Singapore

Geen traditionele dans maar wel een jaarlijks ceremonie:3 steps -1 bow,in de Kong Meng San Phor Kark See Monestery.oftewel de Vesak, reinigings reis, eerbetoon aan Buddha. Afgelopen donderdag avond hebben wij dit meegemaakt.JJ had ook een lang weekend vrij hiervoor(nationale feestdag)Na het diner wilde wij een taxi pakken, want deze tempel ligt buiten het centrum , niet in de buurt van een MRT.Na 3 taxi-weigeringen, zeiden we niet meer waar we heen wilden(tempel) maar het adres en daar wilde no4 ons wel heen brengen.Later bleek maar eens , dat onze uitspraak de weigering had veroorzaakt, men wil niet een ritje leveren en dan op een verkeerd adres uitkomen(onprettige ervaringen met die buitenlanders, vandaar)Dus toch LOI curcus Chinees doen?Tijdens het taxiritje ging het flink tekeer , met bliksem en regen, dus door de drup, maar het is nog steeds warm, bij de tempel gearriveerd.Er waren 20.000 anderen ook, maar wij waren dan wel de enige 2 Europeanen.De tempel was al indrukwekkend, erg groot met vele verdiepingen en in de grootse zaal een heeeele grote Buddha.De bedoeling is dat men de 1,5 kilometer naar boven toe(naar die grote Buddha)met 3 stapen en 1 buiging, onderwijl je Buddha mantra prevelend, aflegt, dit neemt normaal gesproken 2, 5 uur in beslag, nu het lekker nat was, wachtte men geduldig tot men weer droog verder kon.Dus dit ging nog wel de nacht door.Vol bewondering , het geduld en de devotie van duizenden gelovigen.na video en foto's hebben gemaakt en enige uitleg van een behulpzamePeter(Gerard& Margreet&Floris weten dan wel wat ik hiermee bedoel)zijn wij huiswaarts gegaan want de volgende dag zouden we weer naar een andere tempel gaan voor de volgende ceremonie.....

• 27 Mei 2013 - 11:09

Ferdinand:

Bedankt voor info.
    Zoals je weet ben ik geinteresseerd.