races...... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu races...... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu

races......

Blijf op de hoogte en volg inge

20 Mei 2013 | Singapore, Singapore

De happening na chinees Nieuwjaar is wel' the Dragonboatraces'.Ok bepakt met de camera zijn we op het heetsts van de dag (dan is de strijd ook het hevigst) dit weekend naar Marina Bay gegaan,(hartje centrum , daar waar die spuitende leeuw, en hotelboot en businesscentrum te vinden zijn).
Jj had ze al geruime tijd zien trainen als hij zijn 3 wekelijkse loopje hier buiten maakt(chapeau hoor om 5.30 uur om de zon voor te zijn),Nu waren ook andere landen daar. Bij jullie was het Pinksteren en een hoop festiviteiten, hier draaide alles om die races.
Een boot, model draak waar voorop (achter de draak) de japanse drum meester zit(is ook een competitie van) om het tempo aan te geven , dan 10 of 20 roeiers(deze zijn aardig ontwikkeld) dan als laatste de stuurvrouw/man, ja deze sport is voor beide sexes. Er is een 200 meter en 500 meter race, het gaat om een hoop geld en op het terrein was er van alles te zien.Ik heb mij een moment bij de prof.fotografen gevoegd, het was een andere races wie het snelst en meest klikt dan met de meest geavanceerde camera.de teams hadden allen een party tent om dit weekend te schuilen(tegen die brandende zon)en je equipment ect. te stallen.Voor ons een goed overzicht wie er allemaal meededen. Vinden het erg fijn om op de foto te gaan en wij waren best wel jaloers op lekker spetteren op het water, terwijl wij nat werden van onze ijverige lichaamssappen(zal maar beschaafd zeggen).Het was goed om iedereen zo actief te zien, weten niet de einduitslag en de puntenteling,Douze points of niet,welk land nu door is en wie die grote pot met geld heeft)Ons persoonlijk record was toch wel een score van 2 bier op dat festival terrein en niet zweten dan he........

• 20 Mei 2013 - 16:04

Ferdinand:

Leuk dat julie dit meegemaakt hebben.
    Vandaag 20 mei is het hier pestweer,ongeveer 13 gr C en het giet.
    Morgen ga ik met Desi naar Valkenburg waar wij dan 2 nachten verblijven.
    Op 22 mei heb ik gereserveerd in Bistro Flo in Maastricht en 23 mei gaan wij weer terug.
    Groeten van Fer

• 20 Mei 2013 - 17:56

Mama:

Ben nog steeds on line en tot mijn verrassing een bericht vanuit het verre Singapore,
    toch gaaf Inge om zoiets "live"te zien zal mooi zijn met zoveel schepen en mensen die
    het spektakel volgen! Ben benieuwd naar al de foto's die jullie al hebben, leuk voor
    een winterdag en om ze te plakken in albums. Je weet al dat het weer hier pet is, gisteren
    wel op het terras bij Fer in de zon gezeten met natuurlijk ........ (iets lekkers)
    Lieve mensen nog een fijne tijd in je domeintje het is gauw over! Tot mail of tel, liefs ma !