ORANJE , maar dan iets oostelijker.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu ORANJE , maar dan iets oostelijker.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu

ORANJE , maar dan iets oostelijker....

Blijf op de hoogte en volg inge

06 Mei 2013 | Singapore, Singapore

Het heeft even geduurd, maar ipv de bitterballen en oranje bitters, Mocktails(fruitmixjes zonder alcohol)& TempehGoreng.Ja we waren met de Koningklijke Luchtvaart Maatschappij, naar Amed , Bali, Indonesia, om de verjaardag van ons prinsje Floris(28-04) te vieren.Hij was over gevlogen (25-04) naar Singapore om ons op te zoeken(als aankomend wiskunde docent heeft hij niet veel dagen. Na (mede danzij Derk& Tristan)het nachtleven van Singapore te hebben ervaren, werd hij door papa& mama meegenomen naar Bali.....Een aanrader voor de paradijsliefhebber, die eens in de 'watten' gelegd wil worden.We verbleven in een cottage op Hidden Paradise, niets teveel aan die naam.Floris stond het hemelbed aan ons af, en zoals veel op Bali hadden we hier ook een buitenbadkamer(erg leuk,het is er ook altijd mooi weer, het is alsof je in de tuin staat te badderen en tanden te poetsen)Op koniginnedag, kroningsdag, koningsdag......ok 30 april, de dag oranje begonnen om 4.30 uur met een oranje hemel(zonsopgang, in gedachte bij Bea, die haar troon afstaat aan zoonlief)uitkijkend op de berg van Lombok(alleen bij zonsopgang en bij heldere weer te zien vanuit deze kust)Die dag zijn we een rondtour op de motor gaan maken, lekker zwaaien onderweg.Op zoek ook naar een ATM, Floris was de enige met cash en moest al onze dagelijkse massages betalen, zielig he?erg grappig, dat de weg erg gevaarlijk is ,juist bij de bochten, dat is ook best wel moeilijk asfalteren, leek ons, waar zet je dan de auto?,dus dat was voor de bestuurders (dezekoningindusniet) erg geconcentreerd rijden, veel kuilen en gaten, weinig asfalt, bergafwaarts heel hard, het is hier vrij normaal als je kinderen van 9 jaar op zo'n joekel van een motor voorbij ziet sjeeesen,jong geleerd, zal maar zeggen.JJ had hier vele vrienden, vooral als je het resort afgaat, voorbij de poort werd hij al verwelkomt, door de aanbieders van boot tochtjes, snorkeltours, wrakduiken, massages, equipment om te snorkelen.Van een visser hoorde ik dat het makkelijker een toerist te vangen is dan een vis(levert ook iets meer op en je blijft er droog bij)Nog wat massage technieken met de masseuses uitgewisseld, dat was spannend.Na een dagje shoppen op Kuta, terug in Singapore,dim summen met jj& collega's en bbq bij Derk op zijn sky terras, is mijn prinsje weer terug naar NL.Hij melde dat het erg koud was bij landen, dus ik blijf nog even hier........

• 06 Mei 2013 - 09:02

Mignon:

...niet verkeerd zo'n verjaardag!! Keep enjoying :), xxx

• 06 Mei 2013 - 09:55

Gwenda:

Aloa.. (om maar even in de T-shirt lijn van Floris te blijven)..jeepie wat een prinselijk uitstapje,.. ben smoorverliefd op de buitenbadkamer..het is hier in NL hot om een buitenkeuken te hebben dus dan komt deze vast ook wel bij " eigen huis en tuin" . Wel in de kleur groen,want dat past bij de,jeweetwel wat je krijgt als je iets maar 2 weken per jaar gebruikt. Ook wel prinselijk zo op de scooter;onze koning is van plan erg modern te zijn dus dat past.;of dat ook zelf alles betalen is..??!! ..onze wiskunde docent ziet er goed uit;waar blijft de tijd..ik weet nog dat ik een brilletje op zijn neus tekende en toen zat hij zelfs nog in jouw buik! Hier doet onze man nu 13 uur per dag examentraining geven in A'dam;een marathon maar ja,je moet wel oewang hebben om in je grachtenpand te kunnen blijven wonen..Jamie is ook ,ahum, hard bezig met haar examen,die volgende week start en daarna op naar de volgende audities. Spannende tijden dus! Enfin,de zon schijnt hier en ik ga nu werken..dat wel. Keep it cool Ingeding en kussen ook voor JJ
    x

• 06 Mei 2013 - 11:02

Tessa:

Hè, hè... Eindelijk weer eens een verhaal! En wat voor één... Fijn dat jullie het zo heerlijk hebben gehad. :-) Geniet! Xx

• 06 Mei 2013 - 16:05

Ferdinand:

Eindelijk dan weer een verslag en een leuk verslag.
    Geniet zo lang het kan.Hier is het vandaag lente geworden.

• 07 Mei 2013 - 14:44

Mama Desi:

hallo lieve mensen, ook ik zeg he he nieuws! Ik heb net een half uur met je gesproken Inge via Skype, gaaf. Ook de uitstapjes die jullie maken zijn geweldig vooral het vangen en eten ( in een fijne omgeving van inktvissen is al leuk en heerlijk. Geniet nog 2 mnd. van al dat moois en ervaringen die jullie beleven, groetjes en
    liefs van je ma d o e i !!!

• 08 Mei 2013 - 11:13

Ruud-marina:

Met zulke prinsen moet jij je wel konigin voelen

• 09 Mei 2013 - 16:07

Hanny Rombouts:

Wat een leuk verslag, Inge. Krijg heimwee als ik dat lees. Wat een heerlijk eiland is dat toch. Jammer dat het zo lang vliegen is. liefs,

• 11 Mei 2013 - 11:34

Marjo:

hoi schoonzus, heerlijk uitstapje! Ver weg van al het oranje geneuzel hier. Ook al was het best leuk om te volgen, toch een historisch moment in ons kikkerland. Blijf genieten en schrijven. Groetjes aan mijn broertje. Dikke knuffel