showers.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu showers.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu

showers....

Blijf op de hoogte en volg inge

17 April 2013 | Singapore, Singapore

Zoiets als van de koude kermis thuiskomen(leuk met konniginnedag)of hier in Singapore, binnenblijven want het is hondeweer!Eindelijk kan ik jullie berichten dat het hierook wel eens regent en dan doet die naam Showers ERE.Het is echt of iemand naast je staat te douchen, zo hard klinkt het , ik heb het maar niet uitgeprobeerd, lijfelijk.de Discoflitsen en trommels vliegen over en weer , ook leuk als wekker.Ik leef in luxe(expat) hoef niet naar mijn werk(de deur uit, jj wel) en kan achter mijn labtop kruipen om jullie te vervelen en ik heb (nog steeds) de Chinese karakters liggen, die ik nog steeds niet foutloos en soepeltjes kan schrijven(mijn huishoudster is erg streng).Ook ben ik nog steeds onderzoekend naar die Singapore cultuur, als toerist /expat is dat niet erg objectief onderzoeken,jj helpt mij daarbij, hij werkt tussen de bewoners van deze 24 -uurs stad en wij hebben ook menige discussies daarover.Uit de krant hier (krijg bij gebruik van metro een soort SPITS in de hand gedrukt)word er een flinke dosis gestimuleerd(geld) in kunst, sport en cultuur.Men wil het nationale gevoel bij de Singaporezen aanwakkeren om zo een Singapore cultuur te verkrijgen, wij denken dat het nog wel zo' n 50 jaar gaat duren, deze natie is erg jong . Er moeten nog wat generaties overheen gaan wil dat gebeuren en ze stimuleren de jongeren ook om maar kinderen te nemen, laat die bevolking groeien.....Dus ik neem het zoals ik het hier krijg, met of zonder douche, karakters snappen en soms ook niet.

  • 17 April 2013 - 06:57

    Ferdinand:

    Ja ook in Singapore heb je tropische buien maar het is geen koude regen zoals hier in Nederland.
    Ik vind je wat pessimistisch als je stelt dat het nog wel 50 jaar zal duren voordat men zich,,Singaporian'' voelt.Ik kwam 33 jaar geleden voor het eerst in Singapore en merk nu al het verschil.
    Een inwoner van Singapore is er trots op dat hij/zij uit Singapore komt is mijn ervaring.
    Waar men 30 jaar geleden voor geboorte beperking was is dat nu dus totaal veranderd.
    Het is leuk om je verslagen te lezen Inge en ik heb die een tijd gemist.

    Groeten van Fer

  • 17 April 2013 - 09:11

    Gwenda:

    Ha Ingeding,

    Terwijl wij hier in NL in wachtstand staan tot het feest losbarst (lees:kroningskoningsdag) ben jij zoekende in het tropisch regenwoud (of mall)..en met zijn allen op deze wereldbol zijn we op zoek en draaien we de culturele molen. Verworvenheden van een volk. Een land opgebouwd met een ingesponnen cultuur. Een eetcultuur. Een wooncultuur. Een " hoe laten we de bevolking groeien" cultuur. Een Oranjecultuur. De Amalia's (inmiddels van eigenwijs schoolgaand kind naar kroonprinses gebombardeerd) ook als tulp nu in de Keukenhof,Maxima nog steeds de mooiste vrouw van Nederland,(ik snap niets van haar motieven om een aantal jaren terug op een bevroren sloot "ja" te hebben gezegd tegen onze (kik)vorst) Ik bedoel als we het dan toch over cultuur hebben:ik zie toch liever een Argentijnse tango dan Frans Bauwer die de klompendans doet. Maar ja, als je straks koningin Maxima mag heten..dan laat die cultuur maar even bij de Pampa's bij foute papa. Ja Ingeding 33 jaar geleden riep en liep ik ook wel op de Dam. Met een soort steen ipv een oranje vlaggetje, dat dan weer wel. Trix was nix en nu denk ik:waarom eigenlijk? Onze burgervader Willem (van Oranje) vond men ook nix ;maar de cultuur..die is nog steeds...en dus denk ik:we staan er gewoon midden in. Mijn advies:niet meer zoeken. Zoveel zegt een nationaal gevoel niet.
    Gisteren hoorde ik Ineke zeggen:"zullen we een vlag,met stok kopen;ze zijn nu in de aanbieding (dat is Ine haar koopcultuur:alleen kopen met korting!) Ik polste haar koningsgezindheid. Maar het ging haar niet om de kroning; Jamie zal dit jaar hoogstwaarschijnlijk slagen..en ja dan mag de vlag wel uit!
    Dus dat! XXX

  • 18 April 2013 - 12:47

    Mama Daisy:

    Hallo lieve mensen, eindelijk dan een reactie van mijn kant.Ik heb de computer wel 1 1/2 maand laten rusten, en heb jullie in Singapore zelf bezocht, was gaaf! Inderdaad een wereldstad, was er in 1983 met
    Pa toe n al een wereldstad, maar 30 jaar later is het niet meer te herkennen wat een veranderingen, en Inge ga door met je onderzoek en je voorspellingen, over 20 jaar dan is het misschien wel een landje met Singapore als hoofdstad, naam van dat landje moet je ook maar verzinnen OK? Zijn weer een paar dagen thuis, en het bevalt mij best, heerlijk koel! De laatste dagen op Bali was het werkelijk heet, wel 41 graden, dat is teveel van het goede. De terugreis is goed gegaan, hebben op airp. Singapore een
    hotelkamer gehuurd wat aangenaam was om wat bij te komen en heerlijk te rusten met thee of koffie. Ben mijn adm. aan het bijwerken en heb voor de 27ste mei weer een afspraak gemaakt met de kaak-chirurg voor mijn 2 implantaten, kan dan beter kauwen! Verder met ons OK
    en gaan van de lente genieten, zo mooi al de narcissen hier voor mijn app. op de straat, ben ook begonnen om mijn balconnetje wat gezellig te maken met gevulde bloembakken! Inge en Jaap Jan lieve groetjes en tot e-mail of telefoontje in de vroege morgen hier in Berkel D O E I xxma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inge

samen met Jaap Jan(partner, levensgezel),die in Singapore mag werken, Inge ontdekt de mooie plekjes in de week overdag, die ze samen in het weekend en in de avonden bezoeken.

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 35070

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 13 Juli 2013

bij de Singalezen......

Landen bezocht: