op tempel bezoek.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu op tempel bezoek.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu

op tempel bezoek....

Blijf op de hoogte en volg inge

27 Februari 2013 | Singapore, Singapore

Genoeg hier weer te ontdekken, dus vandaag een ommetje rond mijn huis gemaakt en als je dit lopend doet ,dan zie je nog eens wat.
Zo is de Hindoestaanse tempel(Sri Srinivasa Perumal Temple)vlakbij,dus als je erg gelovig bent kun je al om 05.45 terecht.
Ik heb geen idee hoe de tradities zijn en hoe men in gebed gaat, ik zal er zeker over nalezen, maar blanco(bloot -voets) binnen stappen is ook leuk en observeren.Ik dacht dat er een Food- Court was, want er was allerlei voedsel en drankjes te koop, al snel had ik in de gaten dat dit om te offeren was, zo werd mij ook door een stel een hand eten uit hun bakje aangeboden, "bedankt"(wel aardig).Ik ben achteraf gaan zitten om alles goed in mij op te nemen(begrijp mijn nichtje Tessa beter nu).Er waren verschillende gebedsplekken/offerplekken, een beetje zoals de indeling op Bali(Hindoe/boeddha)met verschillende Sri's(goden) die je dan kunt eren.Er lopen ook verschillende priesters rond, deze zijn goed te herkennen, blote bast mannen met een witte/groene sarong broek aan, beschilderd gezicht en ze maken veel geluid, allerlei klanken (gebed).De priester opent zo'n gebedsplekje(hij haalt de afsluiting weg) en begint zijn ritueel:met een licht(kaars of lampemolie vlammetje begroet hij de Sri en offert vervolgens met bloemen en ? dit beeld(is totaal versierd en erg kleurijk),Er heeft zich inmiddels een rij gelovige voor de Sri gevormd,De priester komt met het licht langs, ze doen hun handen erboven en nemen wat licht op (beweging naar hun hoofd, sommige gaan dan al kloppend op hun schedel te keer en maken gekruiste handelingen rond hun hoofd)dan komt de priester nogmaals langs om wat offermateriaal uit te delen, deze worden soms opgegeten of gaan na het bidden in hun eigen offertasje,hierna kun je het afsluiten door een vettig streepje te halen voor bij de Sri of naar een volgende Sri lopen of je donatie/offer maken in de naastgelegen bakken. Het was zeker indrukwekkend , ik werd er erg rustig van en kon daar wel blijven zitten, inmiddels hadden zich allerlei (gelovigen)rond mij verzameld en was mijn plekkie opeens HOT!, volgende keer weer, als ik iets meer weet over de Sri's ect.... en er schijnt verderop nog een Boeddha tempel te zitten, lekker religie snuiven.

  • 27 Februari 2013 - 06:37

    Ferdinand:

    Je zit nu dus in een heel andere wijk,meer Indiërs dan Chinezen.
    Het eten zal daar ook wat anders zijn ?
    Nog een paar dagen in dit nare weer [rot winter!] en dan ....

  • 27 Februari 2013 - 07:59

    Mignon:

    ...mooie foto's! :), niet verkeerd zo'n Buddhatripje...:), xxx

  • 27 Februari 2013 - 09:04

    Tessa:

    Tempels zijn heerlijk. :-) In India liep er vaak een vriendelijke priester of bezoeker rond die graag wat wilde vertellen over de rituelen, dus volgende keer gewoon vragen. Tip: niets aanraken! Buddha tempels zijn heel anders, maar ook erg mooi en een fijne plek om helemaal tot jezelf te komen.

    Geniet!
    X Tessa

  • 27 Februari 2013 - 10:34

    Gerard:

    Hi

    als je dit leest begrijp je niets van al de religieuze oorlogen die er zijn.

    Hier was er op tv een programma 'op zoek naar God'. Daar gingen vijf moderne jonge vrouwen vrijwillig voor een week in een klooster waaralgehele stilte heerste. Mobieltjes moesten natuurlijk worden ingeleverd. Het was mooi te zien wat de stilte met hen deed.

    Mooie ervaringen toegewenst.

    G.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inge

samen met Jaap Jan(partner, levensgezel),die in Singapore mag werken, Inge ontdekt de mooie plekjes in de week overdag, die ze samen in het weekend en in de avonden bezoeken.

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 35005

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 13 Juli 2013

bij de Singalezen......

Landen bezocht: