mangosteen... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu mangosteen... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu

mangosteen...

Blijf op de hoogte en volg inge

06 Maart 2013 | Singapore, Singapore

Voor alles een eerste keer, dus na 2 maanden zou mijn eerste visite komen.Een vriendin van mijn oudste zoon die een reis Singapore- Nieuw Zeeland-Australie-Bali-Singapore gaat maken .Zij kwam op vrijdag aan en zaterdag bij een ontbijtje bij ons thuis afgesproken.Lekker hoor , na 2 maanden (redelijk veel op mijzelve zijn)ouderwets beppen in NL over van alles en nog wat, tijdschriften uitpluizen en roddels over DH uitwisselen natuurlijk.Haar voorgesteld om een andere Nl te ontmoeten, die het Singapore night life goed kent, dit sloeg goed aan, zij heeft een wereldtijd gehad in deze wereldstad en wij hebben op de dag nog wat uithoeken van Singapore verkent, De schoenmaker in Chinatown(uitgeprobeerd, echt handwerk), de theeceremonie (meegemaakt), krokodillensoep en ander onbeduidend voer (laten zien)en zo ontdekte zij ook op een hollandse hallelujafiets en de benenwagen the big City in vogelvlucht.Maar ik vond haar mooiste verhaal wel de ontdekking van de Mangostenen...Het lijkt op een bos mislukte rode uien, ik bedoel de kleur dan he en ze hebben zo' n leuk bloemetje bovenop(kun je direkt zien ,hoeveel partjes erin zitten)van binnen ziet het eruit als een knoflookbolletje ,de kleur dan , maar het smaakt zoet, fris& fruitig,als partjes mandarijn.Floor ik heb van je genoten ,zoals jij deze wereld bekijkt en wij high werden van groene thee(datschijnt heel normaal te zijn)Ik voelde mij zeer vereerd, dat jij mijn eerste visite was , Thanx!en tot gauw,x Mocht iemand de kans ooit krijgen om deze Magostenen te proeven, Doen!

  • 06 Maart 2013 - 14:44

    Gerard:

    HI Inge,

    je zult het al wel gehoord hebben, Maartens' moeder is overleden. Hoe wrang ook, maar het betekent dat de reis door kan gaan.

    Over twee weken zijn we bij jullie. Cadeautjes, mits klein, zullen we meenemen. Niet aan JJ vertellen!!

  • 06 Maart 2013 - 20:48

    Gwenda:

    Hi Ingeding, ik dacht al: waar blijft ingexpat? Fijn lijkt me dat om af en toe wel even bezoek te krijgen.
    Ben je al een beetje ver-singapored? Ik denk dat als ik je zou visiteren wij ,ruimdenkend als we zijn menig momentje aan de groene thee zullen gaan. Lijkt me wel wat..bijkomen van alle beslommeringen hier in haringkoppenstad. Momenteel geniet ik van de eerste lentelucht en pas geboren lammetjes bij de schaapskudde achter ons huis. Altijd weer zo fijn dat ik op deze plek woon. Je loopt zo de polder in...kan ik wel waarderen. Overigens als ik dan een lammetje geboren zie worden,zweer ik dat ik nooit meer een lamskoteletje tot mij neem,helaas..ik heb vandaag toch weer wat lamsbout gekocht. sorry (voel me net Lance Armstrog die niet wilde dopen maar het toch deed..)
    Enfin ik zou het ook makkelijker vinden om een krokodil de belofte te doen nooit geen soep van hem/haar te bestellen,maar ja ik ben nu even niet in Singapore. He Ingeding gaat het wel met je? En JJ,beetje geacclimatiseerd op zijn werk? Ik zie je volgende verslag gaarne tegemoet XXXX

  • 09 Maart 2013 - 11:56

    Marjo:

    hey Inge, heerlijk lezen, je houdt het braaf vol, dacht schrijven! Fijn jullie nieuwe onderkomen, zo te zien op de foto's inderdaad heel wat meer ruimte. Ga je nu weer op zoek naar nieuwe theedoeken? Jullie gaan op voor 10 graden warmer, hier na ons lekker gemaakt te hebben met 4 dagen lentegevoel, gaan we weer naar sneeuw en vorst, het moet niet gekker worden. Blijf schrijven en genieten. Dikke knuffel, ook voor broertje.

  • 11 Maart 2013 - 09:24

    Mignon:

    ....vooral die krokodillensoep spreekt tot mijn verbeelding....lekker nieuw plekje en nieuwe singaleze avonturen....ik hou de mangostenen in de gaten! Liefs en enjoy, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inge

samen met Jaap Jan(partner, levensgezel),die in Singapore mag werken, Inge ontdekt de mooie plekjes in de week overdag, die ze samen in het weekend en in de avonden bezoeken.

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 863
Totaal aantal bezoekers 35074

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 13 Juli 2013

bij de Singalezen......

Landen bezocht: