Tempeh zoektocht... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu Tempeh zoektocht... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu

Tempeh zoektocht...

Blijf op de hoogte en volg inge

20 Februari 2013 | Singapore, Singapore

Wat is dat, vragen ze dan vele weten het al en kennen het ook van smaak, familie van de tofu/tahoe maar dan een gefermenteerde versie ervan.1 van mijn specialiteiten uit de keuken bij mij thuis en een favoriet bij de gebruikers hiervan, dus regelmatig eten wij dit, lekker vega.!
En ik kan je vertellen in NL bij elke toko wel te koop in Azie dus niet.HuuuuuH?En ik ben niet te verlegen om dit uitgebreid rond te vragen, maar nergens te verkrijgen, ook zelden in restaurants, te goedkoop vinden ze het of zo en het is wel erg indonesisch(kijken ze mij nog vreemder aan, hoe kan zo'n witte dat nu kennen).In hun onverstaanbare engels maak ik op dat het ergens wel in een super te vinden is en dan versta ik de naam niet meer van de super, ect...dus ik blijf mijn ogen altijd open houden als ik weer op pad ben (en favoriet van mij zijn supermarkten).Zo was ik vandaag in mijn toekomstige wijk beland en ging daar naar Mustafa's, een complex drie straten lang en breed(weet ik niet)en 6 verschillende exits en nog meer ingangen, natuurlijk duizenden mensen(heel veel indianen), maar deze is ook nog eens nooit dicht, dus s'nachts je boodschapje doen is goed mogelijk(24 uur geopend) en je weet niet hoeveel spullen daar liggen,alles hebben ze , voor een ander Singapore bedrag als elders(goedkoper)".Pardise by the Dashboarlight "zou ik maar zeggen.En nadat ik de groenteafdeling (ong.1 straat) had afgestruind werd mij medegedeeld dat de tempeh bij row1 lag, Ok row 1 zoeken en bij de tofu's vond ik het schap waar de TEMPEH behoort te liggen, hij was uitverkocht helaas! Maar dat beloofd goeds, ik ga er vlakbij wonen en deze winkel is 24 uur bereikbaar, dus dat gaat een keer goed komen,krijg al trek......

  • 20 Februari 2013 - 10:22

    Ferdinand:

    In Kuala Lumpur in de basement van BB plaza kon je rijst met diverse gerechten opscheppen en daar was ook tempeh en tahoe goreng en ook sambal goreng tempé.
    Ik denk dat je tempeh dus zeker kan vinden in een maleisische winkel of supermarkt.
    Niet bij de chinezen.
    Bij Oriental in Den Haag kan je zelf borrel témpé kopen wordt gemaakt in Zoetermeer]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inge

samen met Jaap Jan(partner, levensgezel),die in Singapore mag werken, Inge ontdekt de mooie plekjes in de week overdag, die ze samen in het weekend en in de avonden bezoeken.

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 35080

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 13 Juli 2013

bij de Singalezen......

Landen bezocht: