Hoe toeristisch ben jij...... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu Hoe toeristisch ben jij...... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu

Hoe toeristisch ben jij......

Blijf op de hoogte en volg inge

05 Februari 2013 | Singapore, Singapore

Deze vraag stel ik mijzelf dagelijks, als ik het niet helemaal snap.Best wel ingewikkeld als er zo binnensmonds gesproken word en je 5 x toe om herhaling vraagt,geschrokken word gereageerd als je je chinese (pasgeleerde) woordje , toe past en dan doen alsof je het niet goed zegt.Terwijl ze gewoon schrikken dat eruit zo'n blanke een woordje buitenlands komt.
Wij zijn ook een raar volk, houden van wandelen(lopen) dat is echt heel RaaR.Als oude backpackers verkennen we graag de omgeving met de benenwagen je Orientatie is dan optimaal en je snuift zo het land goed in.Ook met 30 (plus)graden,hoef je niet in de zon te bakken, maar goed beschermd rondstruinen deden wij dus.Helaas de voetpaden hielden een beetje op te bestaan, er waren opeens alleen maar snelwegen en dat is best wel link, dus terug gelopen bij een veilig stukje maar een taxi aangehouden om bij de andere kant te komen, waar wij zo graag eens de kust willen zien(want Singapore grenst aan zee)lekker uitwaaien aan het strand of zo, hadden ook wat relaxspullen en water bij ons. De taxichaffeur begreep niet waar we nu heen wilde en deed of hij doof was en begon te rijden.Wij opletten waar deze gast ons ging brengen,na 5 minuten waren we bij het grote reuzenrad(leuk voor toeristen)wij houden persoonlijk niet van deze kermisattractie die wel erg hoog is hoor.Wij vonden het wel ok en vertelden dat wij graag wilden wandelen.Toen werd het de man duidelijk dat wij echt niet spoorde, hij had wel zoiets begrepen toen wij instapte, maar dat we dat ook echt gingen doen,hahahahaha,het was een soort Asterix en Obelix gebeuren(rare jongens die Romeinen)Met veel omwegen en hekwerken was daar water, nog niet de kust maar wel een water er naar toe en een wandelpromenade onder klapperbomen.Onderweg nog een drakendansrepetitie meegemaakt(de draak bestaat uit een treintje ,dat word een kilometerlange optocht , aan de tribune te zien, dit weekend gaat het hier los. Chinees nieuwjaar ,4 dagen feest!)Ok het was warm en om terug te komen bij huis en de snelwegen te ontwijken was niet makkelijk, maar je kan er wandelen...

• 05 Februari 2013 - 12:09

Gwenda:

Rare jongens die expats,wat ze willen is noodles met stokjes eten,altaartjes,wing wongs en dong dongs even tussen door werken,maar vooral los komen van de valkenboskadecultuur;vanzelfsprekend word je dan naar een reuzerad gebracht want dat klinkt het zelfde als sea (see) a giantrath is iets als fish.
    Maar Ing wandelen doe je niet in Singapore dat doe je alleen in Obertsdorf. Maar ja je komt niet elke dag een reuze rat tegen,een draak en een autoweg wat lijkt op een gigantische octopus (dat dan weer wel) wij zien straks alleen koeien. En Maria von Trapp.Als je geluk hebt!XXXXXXXXXXXXX

• 05 Februari 2013 - 14:14

Ferdinand:

Met wandelaars wordt in de grote steden in Azië steeds minder rekening gehouden.Probeer maar in Pattaya op de second road over te steken.En dan Jakarta,Bangkok en in Singapore is het nog het best.
    Zijn jullie al bij Gardens by the Bay geweest ?
    En Singapore Botanic Gardens ?
    Sentosa vind ik ook de moeite waard.
    En Jurong Bird Park.
    Je kan duur maar ook goedkoop eten.
    Als oude indo weiger ik met stokjes te eten,gewoon met sendok[lepel,spoon] of desnoods met tangan[hand]
    In het Raffles hotel een Singapore Sling driinken ,maar dan moet je wel goed gekleed gaan[daar is deze cocktail uitgevonden]
    Geniet maar van het Chinees nieuwjaar:Het jaar van de Slang.
    Er zijn speciale koeken :kueh Keranjang ,die men dan met meel en ei bakt [tgv chinees nieuwjaar

Groeten van Fer

• 05 Februari 2013 - 15:06

Mama:

hallo lieve mensen, ik kan mij voorstellen hoe dat allemaal daar krioelt! Heb diverse grote steden
    bezocht met mijn gids Ferry! Heb toevallig vandaag van mijn hulp "Wil"een mail over Singapore
    gekregen en was verbaasd van zoveel moois (in 1983 met pa, was dat allemaal nog niet) te zien.
    Geniet ervan en 11/03 laat je mij al dat moois in werkelijkheid zien OK? xxxx ma