platteland.. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu platteland.. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu

platteland..

Blijf op de hoogte en volg inge

19 Februari 2013 | Singapore, Singapore

Soms wil je wel even die stad uit, geen torenflats en winkelmalls meer zien en honderdduizenden mensen....
Dus het reisboek erbij en inderdaad,Singapore heeft nog 1 kampung bewaard,Pulau Ubin, een eilandje in de zeestraat van Johor.
Uitgerust met een zondagsontbijt in de maag op pad met de makkelijkste manier van reizen hier de MRT(metro).25 min. tot hij niet meer verder gaat en dan een bus zegt het reisboek.Aangekomen in een buitenwijk van Singapore(meer maleiers dan chinezen en nog wel flats, maar niet meer hoger dan 20)op zoek naar die ene bus, die naar de boot gaat.Met 2 paar ogen en 2 monden moet het toch wel te vinden zijn,(krijgen alweertrek, gelukkig is hier overal eten)maar geen busverbinding, dus toch maar een taxi,dat doen er meer, een hele rij heeft zich al bij de taxistandplaats gevormd(dan maar hier je snackie oppeuzelen, moet je niet op metrostation doen, kans op boete van 500 dollar, JJ is slechts gewaarschuwd)na 20 minuten hebben we verbinding naar de Ferry richting eiland.Nu is het wachten op 10 andere personen, want de Ferry gaat alleen met 12 personen.na 15 minuten zijn er genoeg personen om het bootje te laten varen(je kan natuurlijk ook de gehele boot afhuren 12x ritje)10 minuten naar de overkant en ja, we laten de flats, winkelmalls en duizenden Singas achter ons,Countrylive is coming!
Ze hebben dit eiland een boots gegeven gescheiden afval, aanleg wegen netwerk(voor voornamelijk fietsen) en er zijn 2 accomodaties, dus je kan er zelfs slapen als je niet van kamperen houd. Verkennen en dat doen wij toch maar weer met de benenwagen, nog steeds niet afgeleerd.Uitzicht op de grote stad Singapore in de verte, vlotachtige betrekkingen voor locals en vissers en ja we waren ze bijna vergeten in dit Mangroveachtig eiland MUGGEN! Leuk hoor platteland, maar hierop waren we niet meer voorbereid, zo stads geworden.Na een wandelingetje, Fanta en een aantal bulten van het eiland gevlucht. Het ritueel van wachten op 12 personen bij de boot , ging eerst,aan de overkant eindelijk die bewuste buslijn gevonden, en hij stopt ook nog vlakbij huis. dus wij in die bus, na 45 min. beetje misselijk van al die hobbels,remmen,diesel enz.weer terug in de stad.
best wel vermoeiend hoor platteland.

  • 19 Februari 2013 - 05:56

    Ferdinand:

    Niet veel te beleven op dat eilandje,maar wel minder chinezen.En dan die muggen.Probeer JAICO spray.
    Veel interessanter is om naar SENTOSA te gaan[Met de bus tegenover het WTC] Daar wil ik 12 of 13 mrt weer naar toe gaan..

  • 19 Februari 2013 - 08:03

    Joan Van Der Mast:

    Lieve schat,
    Ook al heb ik de afgelopen 2 weken weinig gereageerd, ik lees je verhalen elke keer.
    Heerlijk....
    Zou eigenlijk naar Macedonia zijn vertrokken dit weekend maar dat is op het laatste moment afgezegd vanwege geldproblemen daar.. Dat betekent dat ik het deze week niet zo druk heb en volgende week een hele week VAKANTIE heb. Niet te geloven.. Zaaaalig.
    Mijn lieve vriend Andre Gingras is zondagochtend overleden... Ik wist dat hij ziek was, nog midden in de chemo enzo. Nog geen twee weken liet hij me weten dat het uitgezaaid was en dat de artsen hem nog maar twee maanden gaven. Nu 10 dagen later is hij er niet meer. Ik ben erg verdrietig...
    Lieve schat, pluk de dag, elke dag.
    Heel veel liefs, dikke knuf en hooop je deze week weer ergens te kunnen skype-kletsen.
    xxx Joan

  • 19 Februari 2013 - 08:09

    Gwenda:

    Goedemorgen, leuk wakker worden met je blog! En je berichje..lief nichje.. (die Tee Ing!!) 500 doekoes voor eten op straat?? Wt..f..Ook wel relaxerend om daar s en dag over na te denken waarom dat is!
    Ik hier doe mijn bewegingen op Nederland in Beweging uitzending gemist. En ja ondanks dat iedereen mij uitlacht,ik hiermee een soort van bespot word,ouwe trien word genoemd (wat ik ook ben) (bijna) ga ik zo richting arbeit adelt. En weet je waar ik achter gekomen ben..dat ik gewoon niet zo zin heb weer de sleur in te gaan..Nee dan zou ik dat wandelingetje ondanks die muggen wel wagen. Bewapend met Jaicospray en voedingssupplementen (ik waag er de 500 niet aan) ga ik dan naar dat eilandje..en de volgende ochtend richting WTC .(met dank aan Ferdinand)xxxx(wat kost nou die ticket???)

  • 19 Februari 2013 - 10:26

    Gérard:

    Hi Inge,

    Het gaat beter met Maartens moeder. Vervelend dat het doorgaan van de reis hier van afhangt. Het is niet anders. Allez, we blijven positief. Vrijdag vieren we Maarten zijn verjaardag.

    Leuk verslag trouwens.

    Liefs en groetjes

  • 20 Februari 2013 - 12:15

    Tessa:

    Heel erg gaaf, tante! Mooie foto's ook... :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inge

samen met Jaap Jan(partner, levensgezel),die in Singapore mag werken, Inge ontdekt de mooie plekjes in de week overdag, die ze samen in het weekend en in de avonden bezoeken.

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 35001

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 13 Juli 2013

bij de Singalezen......

Landen bezocht: