en het gaat nog even door.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu en het gaat nog even door.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu

en het gaat nog even door....

Blijf op de hoogte en volg inge

18 Februari 2013 | Singapore, Singapore

Berichtte ik dat het Nieuwjaar ingeluid was en dat dit wel zo langzaam aan uitgebannen werd, vergissing! Het word tot 15 dagen na in luiding gevierden dan is het pas nieuwjaar.
Dat werd afgelopen week steeds duidelijker , JJ had al die tijgers op zijn werk gehad, je komt ze nu echt overal tegen, alle bedrijven willen hun voorspoed en geluk, dus ben je aan het winkelen(dat doe je hier al met duizenden)Word je ineens omsingeld door tijgers en een hoop herrie(deze dans gaat op trommels en bekken impro song)dus het is nu de kunst om deze capriolen te ontwijken (niet mogelijk).Ook het eten heeft zo zijn nieuwjaarsspecialiteiten, nou zijn die chinezen gek op alles maar onze huisbaas heeft ons getrakteerd op een echt staaltje nieuwjaar(JJ& ik worden dit jaar erg voorspoedig en gelukkig,na zoveel vieringen)Het eten begon met een ober aan tafel, die een bord met verschillende kleuren Rauwkost en (apart) een bordje gerookte zalm ging kruiden,kommetjes zoete dressing en gevouwen pakjes papier met hierin kruiden?(leek op coke),de zalm met limoen ,een schaaltje met uitgebakken loempiavellen,dit werd allemaal op de rauwkost gedaan(met handschoenen aan)en toen was de bedoeling dat we gedrieen dit met onze eetstokjes doorelkaar gingen husselen, wie als husselaar dit zo hoog mogelijk kon doen(zonder knoeien natuurlijk)dat was erg goed , zo ben je dus met je eigen geluk bezig en daarna eet je deze salade vooraf aan je eten op(was erg lekker)hierna kregen we nog de beste Roasted Porc(in Singapore)op 2 manieren bereid(dat was ook zo!) en een kip in wel heel bijzondere kruiden klaar gestoomd, deze Chinese Dish was weer verrassend en je eet hier nooit hetzelfde en ik kan je zeggen dat we toch wel 2 x per dag ,sinds aankomst Aziatisch eten.Ik proef mij gek en gelukkig hebben we het fototoestel en schrijf ik het wel op , want hoe ga ik dit reproduceren in NL?Dit was over het nieuwjaars eten, en natuurlijk heb je tal van voorspellingen(horoscopen van allerlei Masters) en zelfs een heel Disneyland hierover om je komend jaar in popjes ,uitvergroot tegemoet te kijken. Lekker veel kitsch tussen al die tradionele waardes ,nog 1 week.

  • 18 Februari 2013 - 10:39

    Mignon:

    YummyNewYear.....:))), enjoy! xx

  • 18 Februari 2013 - 11:02

    Ferdinand:

    Het lijkt er op dat jullie in de chineze gemeenschap zijn opgegaan.
    Jullie eten al 2 maal per dag met stokjes.Dat kan en wil ik niet.ik eet gewoon met lepel.
    Ben je al naar een Chineze voorspeller geweest Inge ?

  • 18 Februari 2013 - 15:32

    Gwenda:

    hmmm ik krijg trek bij het lezen van al de lekkernijen,jaloers op het feit dat wij het met oliebollen en appelflappen doen rond de jaarwisseling. (oh ik vergeet de pisang goreng) Overeenkomstig het frituur maar dat is waarschijnlijk ook om de boze demonen te verdrijven. Ik vind het wel wat hebben. Singapore klinkt niet goed voor mijn cardiologische eetadviezen maar met stokjes eten weer wel (minder rakkoes) Gaat het verder met je gezondheid? Zo te zien met JJ als welvaren ,doch zichzelf blijvend,scheermesjesloze Europeaan genietend van al het lekkers en ook nog even werken tussendoor (bedoel het goed JJ!)...mm hoeveel kost een ticket Singapore en terug? XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inge

samen met Jaap Jan(partner, levensgezel),die in Singapore mag werken, Inge ontdekt de mooie plekjes in de week overdag, die ze samen in het weekend en in de avonden bezoeken.

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 34999

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 13 Juli 2013

bij de Singalezen......

Landen bezocht: