happy new year... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu happy new year... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu

happy new year...

Blijf op de hoogte en volg inge

12 Februari 2013 | Singapore, Singapore

Vandaag dinsdag(12-02) is het de opstart van het dagelijkse leven hier weer begonnen.Winkels maken zich klaar voor Valentijn en de Lunar word zo zachtjes aan uitgebannen.Zondag was ook de enigste dag in het jaar dat alles (bijna alles) dicht was, dit is ongelofelijk in een 24-uurs economie, dan moet het echt wel een nationale feestdag zijn, dat was het dus. Ook wij kregen aan de deur een rood envelopje en mandarijnen van onze landlord en ja als verrasssing worden wij ook nog eens geupgraded, wat betekent dat we binnenkort verhuizen naar een iets groter app. met voorzieningen(zwembad, gym, bbq plek een buiten, weer een ander stukkie Sing. en wonen met een mix van westers en Aziaten)Dus voor onze een nieuwe start in een nieuw (chinees )Jaar, zolang je het voorgenomen vooruitgang met levens- hobbels en kuilen neemt, zoals het gaat en deze vooruitgang na blijft streven, zal dit wijsheid en geluk opleveren(jaar van de slang 2013,Master Hsing Yun).
Gister ook nog een bezoek aan de bios hier gedaan, en een echte HongKong movie gezien(the journey to the West) chinees/engels ondertiteld ,gelukkig ben ik ook met een boedhistisch lezen bezig , waardoor de film begrijpelijker werd voor mij, meer dan voor JJ 'wat een heftigekinderfilm" het zou een komisch film zijn(wat een zaal vol lachsalvo opleverd)maar wel met erg bloeddorstige en gewelddadige scenes afgewisseld,een fantasyfilm zeg maar met een boodschap(boedhischtisch)volgens JJ vergelijkbaar met een EO film in NL.Bij het aftellen (zaterdagnacht) waren we in Chinatown, waar we eerst de HONG SUNG SONG van een clowns duo ala Gert en Samson hebben meegemaakt, hierna zijn we een dakterras opgevlucht, boven de mensenmassa's uit en samen met een aldaar ontmoet Spaans stel het vuurwerk(5 min) en een drankje gedronken.Genieten van de vrije dagen van JJ en laten al het feestgedruis als de tropische buien hier zachtjes langs ons heen vallen. , deze week word een korte werkweek voor jj en wie weet zijn we volgende week wel in ons nieuwe onderkomen.

• 12 Februari 2013 - 09:05

Ferdinand:

Met veel genoegen het verhaal gelezen.
    Gefeliciteerd met het nieuwe appartement.
    Donderdag 14/2 worden jouw moeder en Ron op de Beeklaan 548 geínterviewd voor de moesson.
    En zaterdag 16/2 komen ouders JJ om 16 uur naar de Beeklaan 548.
    Ik ben nu aan het ontgiften na de 6 heftige chemokuren.

Groeten van Fer

• 12 Februari 2013 - 09:21

Tessa:

Wauw, je maakt nog eens wat mee zo! Wat betekent het rode envelopje en de manderijenen?

Erg lekker dat jullie een up-graded appartement krijgen. :-)

Geniet er van!
    Kus & knuf.

• 12 Februari 2013 - 15:53

Ruud,marina:

Leuk zeg een nieuw appartement, via Skype hopen we het te zien. We horen wel wanneer de verhuizing heeft plaatsgevonden.Zoals jullie weten zijn wij er dol op.

• 12 Februari 2013 - 21:33

Robert Freeth:

hi heb je gevonden erg fijn te weten dat het allemaal pos. is en lekker met jullie gaat hier vandaag 12-02-13 pancake day dusjulie had lekkere pannekoeken gemaakt cheesebacon en bosbessen met peer en marble siroop lekker love you xxx robert

• 13 Februari 2013 - 11:13

Mama:

Hallo lieve mensen, natuurlijk wil ik ook jullie geluk en vreugde toewensen met de nieuwe app.
    wat heerlijk om dit nog 5 mnd. mee te maken, ook leuk misschien wat mensen bij het
    zwembad of bb. te leren kennen. Ik geniet als ik al de mails lees en hoe jullie je leventje
    daar gestalte geven! En Inge je bent goed bezig om in dat leventje binnen te dringen en het
    een en ander over de Singalezen te weten hoe ze zijn en het leventje daar tussen die bevolking.
    Met ons allen hier in het koude Holland OK, en verlangen wij naar het warme land, nog ruim
    3 weken wachten! Lieverds, het allerbeste en geniet van al het fijne en moois die jullie tegenkomen.
    Liefs mama D O E I !