les in.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu les in.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van inge freeth - WaarBenJij.nu

les in....

Blijf op de hoogte en volg inge

01 Februari 2013 | Singapore, Singapore

Na 3 weken word je wel geacht enige regels te kennen, woordjes te spreken.Ok, ik heb mijn best gedaan van JJ les gehad in hoe de metro te bewandelen hier, MRT(staat voor Mass Rapid Transport, een triviantje),hij gaat iedere dag naar zijn werk in de spits dus dat is soms proppen, maar alles gaat hier heel soepeltjes, ook het proppen, niemand die geirriteerd of ochtendhumeurig is,(ongelofelijk en dat met 31 graad)je moet wel geduldig zijn, zoals ik al schreef ,het loop tempo is zeker 1 1/2 stap langzamer als wij gewend zijn en ze hebben kleinere voeten.Het verkeer is links, dus dat betekend voor mij, rechts inhalen, links in de rij staan, lopen, wachten, aansluiten ect, even wennen, maar ik begin het al door te krijgen, net London dus.Met mijn karretje , die ik voor aankopen, en extra rustmomenten heb aangeschaft, zit ik heerlijk in de MRT, in het midden op mijn eigen plekkie, tussen de staande slapende werkmensen, altijd telefonerende, of in ieder geval bezig met een apparaat, nog meer dan in Nl, jong en oud iedereen is focused op een schermpje, geeft mij de tijd om rustig te observeren.Ik heb de lijnen van de MRT al aardig door, mede door het zakboekje dat ik Van Margreet heb gehad(maak er nog veel gebruik van , thanx).
Zo heb ik ook les in mijn fonetisch chinees, ik waag mij niet aan de tekens en ik vraag mij af of mijn lerares(So) wel kan schrijven, in ieder geval zo gaatie ook.Iedere keer dat we elkaar spreken/ontmoeten,wil ik wat nieuwe spreekwoorden van haar krijgen, die ik dan fonetisch opschrijf en in ieder geval haar kan toe-chinezen.zo krijg ik mijn eigen woordenboek met veel voorkomende uitspraken, ik zal mij inhouden, ik heb nogal vreemde wensen af en toe, misschien is dat wel ok hier, volgende les....x

  • 01 Februari 2013 - 11:01

    Ruud-marina:

    Lieve JJ en Inge, goed om jullie verslagen te lezen, zo krijgen we een idee van jullie leven in S. Binnenkort hopen we te skypen.We bellen voor een afspraak xx

  • 01 Februari 2013 - 13:06

    Ferdinand:

    Je begint je al aardig op je gemak te voelen.
    Heb je al veel fruit gegeten? Zoals durian,mangga,chempedak ,mangistan ?
    De vochtigheidsgraad is in Singapore erg groot en dan kom je bezwweet in een koude airconditioned ruimte.Daar had ik altijd last van.
    Heb je al laksa gegeten ?Tiger bier is relatief duur meen ik mij te herinneren maar de chinese drankjes zijn goedkoop.De saté in Singapore vind ik ook lekker en dan met lontong.

    Groeten van Fer

  • 01 Februari 2013 - 22:50

    Mignon:

    Leuke lesjes.....is weer eens anders dan een lesje pilates, een lesje dans, een lesje theater of een lesje hoeplekee.....blijven genieten vooral van de schermpjesmensen en alle rariteiten, xxx

  • 05 Februari 2013 - 13:37

    Mama:

    hallo lieve mensen, voor mij ook even wennen op deze manier te praten en ook elkaar te zien
    via skype! Goed idee om voor jouw begrijpelijk een chinees woordenboekje te creere, kan je lachen
    als jij het mij leert, tot de volgende blok D O E I MA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inge

samen met Jaap Jan(partner, levensgezel),die in Singapore mag werken, Inge ontdekt de mooie plekjes in de week overdag, die ze samen in het weekend en in de avonden bezoeken.

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 34994

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 13 Juli 2013

bij de Singalezen......

Landen bezocht: